Servicevilkår

Brugsbetingelser for tjenester leveret af digitaljul.dk

Aftalen vedrører Kundens abonnement på digitaljul.dk, som Kunden kan bruge til kommunikation med Kundens kontakter (Modtageren). Tjenesten kan også omfatte statistik over Modtagerens respons på kommunikationen samt muligheden for at offentliggøre på forskellige kanaler på internettet.

Denne aftale er indgået mellem Kunden og digitaljul.dk, Websnack, CVR-nr. 37900753. Ved at bruge Tjenesten accepterer Kunden denne aftale. Overtrædelse af aftalen kan resultere i, at digitaljul.dk lukker Kundens adgang til Tjenesten. Spørgsmål angående brugsbetingelserne bør sendes til kontakt@digital-julekalender.dk.

1. Kundens forpligtelser

  • Kunden skal være en erhvervsvirksomhed (med et CVR-nummer), og virksomheden skal udfylde de nødvendige oplysninger for at blive registreret som en Kunde hos digitaljul.dk.
  • Kunder må ikke registrere sig selv ved hjælp af "bots" eller andre automatiserede metoder.
  • Personen, der bruger Tjenesten på vegne af Kunden, skal være over 18 år gammel.
  • Kunden er ansvarlig for sikkerheden i forbindelse med Kundens brugernavn og adgangskode til at logge ind på Tjenesten.
  • Kunden er ansvarlig for at sikre, at alt indhold, der sendes via Tjenesten, er lovligt og anstændigt, og at Tjenesten kun bruges til lovlige formål.
  • Kunden skal overholde digitaljul.dk's politik mod spam.

2. Betaling

  • Abonnementer kan opsiges når som helst, og opsigelsen træder i kraft ved udgangen af den periode, der er betalt for.
  • Alle priser er angivet eksklusive moms.
  • Ved opsigelse eller nedgradering i løbet af en periode, krediteres Kunden ikke for omkostningerne for den resterende tid i Kundens eksisterende periode.

3. Ansvar og risiko vedrørende Tjenesten

  • Tjenesten leveres "som den er", og Kundens brug af Tjenesten er på Kundens eget ansvar.
  • digitaljul.dk kan ikke holdes ansvarlig for direkte eller indirekte tab, der opstår som følge af brugen af Tjenesten eller manglende evne til at bruge Tjenesten.
  • digitaljul.dk ansvar for fejl i Tjenesten eller i tilfælde af, at Kunden ikke kan bruge Tjenesten som leveret, er begrænset til refusion af den resterende tid af Kundens abonnement.
  • Kunden skal sikre digitaljul.dk mod krav om erstatning fra Modtagere eller andre tredjeparter, hvor kravet opstår som følge af Kundens brug af Tjenesten.

4. Opsigelse og nedgradering

  • Kunden kan nedgradere eller afmelde sin konto når som helst. Ændringen træder i kraft med det samme.
  • digitaljul.dk kan opsige kontoen med øjeblikkelig virkning.
  • Hvis Kunden ikke overholder denne aftale (herunder, men ikke begrænset til Kundens brug af Tjenesten til ulovlige eller upassende udsendelser og offentliggørelser), kan digitaljul.dk opsige abonnementet med øjeblikkelig virkning.
  • Nedgradering af kontoen kan resultere i tab af indhold, funktioner eller kvote i Tjenesten. digitaljul.dk påtager sig intet ansvar for tab af indhold, funktioner eller kapacitet som følge af nedgradering af Kundens konto.
  • Opsigelse vil medføre sletning af Kundens konto. Alle oplysninger såsom nyhedsbreve, statistikker, modtageroplysninger osv. slettes, når Kundens konto slettes. En slettet konto kan ikke genskabes.

5. Forholdet til Persondataforordningen (PDA)

  • digitaljul.dk og Kunden forpligter sig til at beskytte Modtagernes rettigheder i overensstemmelse med Persondataforordningen (PDA).
  • Kunden er Dataansvarlig jf. afsnit 2 i PDA, og det er Kunden, der er ansvarlig for at sikre, at der er et lovligt grundlag for behandlingen (samtykke) fra Modtageren. Grundlaget for behandlingen skal omfatte kommunikation med Modtageren samt eventuel statistik og offentliggørelse.
  • digitaljul.dk er Databehandler jf. afsnit 2 i PDA, og Databehandleraftalen mellem Kunden og digitaljul.dk etableres i Tjenesten. Hvis Kunden selv har indgået en databehandleraftale, gælder denne aftale for databehandlingen udført af digitaljul.dk. For databehandlingen gælder følgende (bl.a.):
    • digitaljul.dk må ikke behandle data om Modtageren på andre måder, end Kunden beslutter. Relevant data er Modtagerens navn og e-mail-adresse samt andre oplysninger om Modtageren, som Kunden registrerer på sin konto i Tjenesten.
    • digitaljul.dk må ikke bruge Modtagerens data, som Kunden registrerer på sin konto i Tjenesten, på nogen anden måde end at arkivere dataene på Kundens konto og gøre dataene tilgængelige for Kunden gennem Tjenesten.
    • Kunden kan til enhver tid beslutte, at digitaljul.dk straks skal ændre eller slette oplysninger om en, flere eller alle Modtagere.
    • Kunden er ansvarlig for at følge op på henvendelser fra Modtagere. Eventuelle henvendelser fra Modtagere, der modtages af digitaljul.dk, vil blive videregivet til Kunden så hurtigt som muligt.
    • Kundens brug af Tjenesten kan medføre overførsel af information om Modtageren uden kryptering.
  • I tilfælde af overtrædelse af bestemmelserne i Persondataforordningen eller den Generelle Databeskyttelsesforordning, som kan henføres til omstændigheder, for hvilke Leverandøren er ansvarlig, gælder følgende: digitaljul.dk's ansvar er begrænset til direkte tab, og den samlede erstatning i kontraktperioden er begrænset til et beløb svarende til årlig betalt plan eksklusive moms. Udover det ovenstående skal Kunden sikre digitaljul.dk mod ethvert krav fra tredjeparter og/eller sanktioner (f.eks. overtrædelsesbøder eller tvangsbøder) fra offentlige myndigheder som følge af Leverandørens overtrædelse af den Generelle Databeskyttelsesforordning.